Snö och yoga!

 
Denna vecka har varit lugn med äventyr, utom att vi har fått massor med snö! Inte massor jämfört med Sverige, men 3-4cm är mycket snö här. Så det har varit mycket bus i snön med barnen. Min tyskakurs har börjat igen vilket har gått superbra trots långt lov utan något aktivt övande i tyska. I fredags var det jag som fick lägga barnen då pappa Ben och mamma Josefin skulle ha date night. Efter att jag och barnen hade ätit middag satte föräldrarna på Mumin för oss att kolla på (jag har nog bara sett ett avsnitt i hela mitt liv, så varför just Mumin är främst för att mamma Josefin vill utbilda mig i det ämnet).
 
Igår lördag var jag på yoga för första gången! Jag hade fått i julklapp av värdfamiljen en introduktionskurs för yoga där man gick igenom grundpositioner och framför allt andningen. Det var superkul och kommer definitivt göra det igen! Tyvärr har jag ingen bild från yogan, så jag fotade den fina snön istället för inläggsbild. Middagen var väldigt rolig då vi lyssnade på Disneysånger medan vi åt, och jag hade väldigt svårt att motstå att sjunga med i låtarna. Efteråt redigerade jag bilder till mitt framtida Facebook-album där det bästa av Luxemburg kommer att vara med.
 
Idag söndag skulle jag fika med Linda i stan efter lunch, och eftersom pappa Ben och Felicia skulle till ett kalas hon var bjuden till (som låg i stan) passade jag på att följa med dom då jag ändå skulle åt det hållet. Det var en aktivitetshall, nästan som en mindre gymnastiksal med mjuka mattor överallt, där man sprang och hoppade omkring bland olika hinderbanor. Efter att ha sett mig omkring och sett barnen busa massor åkte jag in till centrum där jag mötte upp Linda. Vi gick till ett café där vi fikade och pratade om allt möjligt. Supertrevligt var det! Sedan åkte jag hem, åt middag, och nu skriver jag detta inlägg. Det blev inte så långt inlägg, men inte helt händelselös vecka ändå. Imorgon börjar en ny vecka med nya äventyr!

Kommentera här: