Pulka, bio och plugg!

 
Varje dag denna vecka har jag och Felicia åkt pulka efter skolan. Det har varit superkul och jag säger inte nej till lite frisk luft! I tisdags hjälpte jag pappa Ben att hämta en ny bil han har köpt. Vi åkte dit och så skulle jag köra den nya bilen hem, vilket var superspännande. Det är en stor SUV och jag har aldrig kört en så stor bil! Jag har aldrig varit med om att jag måste kliva UPP i bilen. Att köra hem den gick jättebra, och den var så skön att köra att jag är sugen på att skaffa en egen stor bil.
 
Igår lördag mötte jag upp Linda i stan strax efter lunch där vi tog en liten fika tillsammans. Efter fikat gick vi till bion där vi kollade på "Passengers" - ska inte berätta mycket, men den var väldigt bra. När filmen var slut gick jag och Linda till Vapiano och åt middag, vilket också var väldigt bra. En fantastiskt mysig kväll var det!
 
Idag söndag åkte jag in till stan för att fotografera lite då vädret var helt fantastiskt, men på grund av dis blev det inte så bra bilder. Jag fotograferade lite i onsdags också, där jag lyckades bättre och fick bland annat detta inläggs bild. Otroligt fin utsikt! Efter lunch idag bakade mamma Josefin semlor. Jag är inte ett så stort fan av semlor, mest för att de brukar vara så stora och därför blir det för mycket, men dessa var små och fantastiskt goda! Resten av dagen har jag pluggat tysk grammatik då vi har prov om en vecka (!?).
 
Detta blev inte ett så långt inlägg. Det har varit en lugn vecka gällande utflykter och äventyr. Nästa vecka är det lite mer planerat iallafall!

Kommentera här: