Isabelle är på besök!

 
En riktigt härlig vecka har gått mot sitt slut. Från måndag till fredag var det nonstop lek och stoj då Felicia och Alexandra har jullov. Vill ni veta vad? Vi har fortfarande snö! En hel vecka med snö! Det är dock bara ca 2-3 cm snö, men det är vitt. Varje dag har jag, Felicia och Alexandra lekt ute i snön, åkt pulka och byggt snögubbar. Helt underbart! Självklart har vi också lekt med dockor inomhus med Felicias riktigt spännande historier om prinsessor, häxor och Bambi (en ny favoritsaga) som handling.
 
Helgen däremot har varit helt galet fantastisk! Varför? Jo, för att min äldsta vän Isabelle besökte mig! Jag lärde känna henne när hon blev min granne när jag var fem år gammal. Sen dess har vi varit bästa vänner! Nästan som systrar. Hon kom hit i fredags eftermiddag med tåg då hon nu bor i Nederländerna. Otroligt smidigt! Vi åkte hem för att lämna packning, sedan åkte vi in till stan där vi åt på en vegetarisk restaurang - supergott! Efter middagen åkte vi hem och kollade på film. På lördagen åkte vi in till stan igen där jag guidade henne runt och visade de typiska turistattraktionerna. Vi passade också på att åka till "Scanshop" (en butik som säljer bara skandinavisk mat, godis och mindre inredning) då Isabelle saknade svensk mat i Nederländerna. Sedan åkte vi hem. Väl hemma blev vi väldigt sugna på att åka pulka, så vi klär oss varmt, tar pulkorna med oss och går till åkern som ligger strax utanför huset. Vi åkte pulka i ungefär en timme - det var superkul! Det var som den gamla goda tiden. Efter att tiden rusat iväg sprang vi hem för att göra oss i ordning för kvällen. På kvällen skulle vi nämligen gå ut till en pub och ta en öl, då jag sagt för länge sedan att när hon fyller arton ska vi två ta en öl tillsammans, men det har aldrig blivit av (hon fyller snart tjugo). Nu hade vi chansen! Vid 21-tiden åkte vi in till stan, gick till en av många bra pubar som finns i Luxemburg och tog en öl. Helt fantastiskt mysigt var det! Det spelades typisk punk och rock från 70-80-talet och det var en väldigt trevlig stämning på puben. Planen var att vi skulle ta nattbussen hem som går 00, men det var så otroligt roligt så vi bestämde oss för att ta nästa nattbuss som gick 03:00. Strax efter 00 gick vi till "Artscene" där vi dansade en stund, sedan gick vi till "Apoteca" vilket är en av klubbarna som finns här. Där dansade vi och sjöng (skrek) med till låtarna tills det var dags att gå till nattbussen. Det var en fantastisk kväll!
 
Idag söndag tog vi en liten sovmorgon då vi inte kom hem förrän vid 04. Efter frukost packade Isabelle väskan och så åkte vi in till stan där vi åt sushi till lunch. Sedan följde jag henne till tåget där vi sa hejdå. Jag åkte hem, lagade tacos med familjen, åt självklart för mycket och nu sitter jag på mitt rum, tokmätt, och skriver detta inlägg. Imorgon börjar skolan igen för Felicia, dagis för Alexandra, jobb för mig, pappa Ben och mamma Josefin. Min tyskakurs börjar inte förrän på onsdag, så jag har fortfarande lov ett litet tag till.

Kommentera här: