Baka baka liten kaka!

 
 
Nu har jag varit här i tre dagar och jag trivs hur bra som helst! Då dessa tre dagar har varit de sista på sommarlovet så har det varit tre väldigt händelserika dagar med adminstrativa händelser så som busskort, inskrivning på kommunen, etc och den övriga tiden går åt till intensivt lekande. Det är superkul, men självklart blir man utmattad. Jag behöver inte vara orolig för att inte somna om kvällarna då jag slocknar som ett ljus så fort jag lägger mig ner i sängen.
 
Låt mig få presentera familjen jag bor hos: vi har pappa Ben, mamma Josefin, och två små busungar (men otroligt underbara) Felicia och Alexandra. Felicia älskar sina dockor. Hon älskar också prinsessor. Jag gissar att dom flesta som läser detta har sett "Den lilla Sjöjungfrun". För den som inte har sett den ber jag sluta läsa detta stycke då det kommer innehålla spoilers. Felicia spelade då upp för mig hela filmen med sina dockor med nästan varje detalj - Ariel räddade prinsen från att drunkna, att Ariel gav sin röst till Ursula för att få ben, hur Ariel togs hand om prinsen, hur Ursula förvandlade sig till Ariel för att istället gifta sig med prinsen, och hur Ariel sedan fick sin prins. Hon styrde Ariel och jag fick hjälpa henne att styra och säga de andra dockornas repliker. Som den regisör hon är viskade hon till mig de repliker jag hade glömt så att jag kunde säga dom och sedan fortsätta leken. När hela "filmen" var slut och Ariel hade äntligen fått gifta sig med sin prins kom Felicia på en brilliant idé: "Nej, Ariel ska inte gifta sig med prinsen. Ursula ska". Plötsligt var det Ursula som gifte sig med prinsen (de gifte sig faktsikt fem gånger), de letade skatter i grottor gjorda av kuddar staplade mot varandra, prinsen föll ner för ett berg, men han blev räddad av en främling, och de gifte sig en sista gång. Sedan levde de lyckliga i alla sina dagar. Ingen dramaserie slår det jag fick uppleva den leken.
 
Idag var jag på ett informationsmöte för Au Pairer där de gick igenom vad man ska tänka på som Au Pair, vilka vi kan kontakta ifall vi får problem med familjen, vi fick ställa frågor, etc. Där träffade jag personer från alla världens hörn - Venezuela, Filipinerna, Kina, Italien, USA och många fler. Efter det visade Petra (Au Pair från Slovenien) och Linda (Au Pair från Österrike) mig runt i stan där vi också åt lunch tillsammans. Mycket trevligt!
 
Idag är det också pappa Bens födelsedag, hurra! Dagen till ära bakade Felicia en kladdkaka helt själv, jag sa bara hur hon skulle gå tillväga. Hon dekorerade också kakan med strössel och ljus. Jag är otroligt imponerad av det goda mästerverket hon skapade! Det borde vara födelsedagar oftare.
 
Nu har jag sockerchock och ska sova. Sommarlovet är slut och imorgon börjar skolan. Godnatt!

Kommentarer:

1 Cissi:

Hej Viola, jättekul att läsa om ditt äventtyr! Ser fram emot den spännande fortsättningen 😃 Kram!

Svar: Hej Cissi, vad kul att du tycker om det! Det gör jag också, kram! 😃
Viola Kaiser

Kommentera här: