Sushi, födelsedag och produktivt slöande!

 
Denna vecka har det inte hänt så mycket. Eller jo, men inga speciella utflykter eller upplevelser. Jag började studera tyska som jag nämnde i förra inlägget. Andra tyskalektionen som var i fredags gick bra. Det går sakta men säkert framåt. Främst så är det ett härligt gäng man studerar med. Jag fick reda på i veckan att (nästan) varje fredag så har familjen sushi-fredag - hur lyxigt är inte det!? Då jag inte är så förtjust i rå fisk så var familjen snälla nog att köpa mig vegetarisk sushi. Fantastiskt gott var det!
 
På lördagen var det inte vilket dag som helst - vi firade Alexandras tvåårsdag! Hurra! Familjen hade ett mysigt litet fika med några av familjevännerna. Mamma Josefin bakade bullar och äppelkaka. Galet gott var det! En familj i sällskapet pratar arabiska, och det kom då upp att jag själv har studerat arabiska två terminer. De erbjöd sig att om jag vill öva arabiska med dem så går det hur bra som helst. Vad är chansen för att det ska hända? Tyvärr har jag inte mina arabiska böcker här nere, så jag får be någon hemma posta ner det till mig. Nu när jag har chansen vore det ju kul att iallafall försöka prata arabiska med dem!
 
Idag så var det egentligen planerat en litet utflykt med familjen, men då mamma Josefin tyvärr blev förkyld så var det ingen bra idé att åka någonstans. Vilket inte gjorde mig något. Istället har jag för det mesta suttit still hela dagen och läst ur min bok, rensat bilder på datorn, skapat Spotify-listor och druckit massor med te. Produktivt slöande kallar jag det! Dock så längtar jag nu efter springturen imorgon. Det kommer bli härligt!

Kommentera här: