Syster Nicole är här!

 
Denna vecka har varit superbra! I torsdags kväll kom Nicole hit för att hälsa på mig över helgen - hur kul som helst! Jag hämtade henne på flygplatsen vid 22 och sedan åkte vi hem för att sova.
 
På fredagen visade jag henne runt i "mitt Luxemburg" - där jag brukar vara och mina personliga bästa platser i stan. Det blev en fin, lång promenad genom staden med små klimtar av solsken ibland vilket var skönt. Efter att ha ätit lunch mötte vi upp Linda och så följde hon med på vår lilla sightseeing i stan en liten stund innan hon blev tvungen att åka hem då hon skulle hämta sina Au Pair-barn från skolan. Vi fortsatte vår lilla tur i stan, drack en kaffe och satte oss i solen och njöt. När det började närma sig middagstid åkte vi hem och åt middag med familjen. Efter middagen gick vi till mitt rum där jag såg att det låg ett litet paket på sängen till mig som var från hela familjen i Sverige. Jag öppnade det och fick en fantastisk present - en bok om näringslära. Helt underbart! Precis vad jag önskat mig, men anade inte att jag skulle få den så pass snart.
 
På lördagen var det tyvärr molnigt och regn hängde i luften, men det stoppade inte mig och Nicole för att äventyra! Vi fick låna bilen och begav oss ut på en liten roadtrip i Luxemburg för att besöka två andra byar - Vianden och Esch-Sur-Sûre. Vi hade dock otroligt tur med vädret då det regnade när vi körde och när vi klev ur bilen hade det slutat regna - underbart! Vianden är mest känd för sitt vackra och stora slott som ligger högst upp i byn, men byn är också fin med en stor flod som går igenom den. Där gick vi runt ett tag, kollade på slottet och resten av byn. Sedan åt vi lunch och åkte till nästa by på vår roadtrip - Esch-Sur-Sûre. Den byn är mest känd för floden som nästan går runt hela byn vilket också är otroligt vackert. Vi gick jämns floden, upp till borgarna som finns högst upp i byn och tog en kaffe på ett café. Sedan åkte vi hem och gjorde oss i ordning för kvällen. Det är en lång historia, men kort sagt ville pappa Ben bjuda mig och Nicole på middag. Hur snällt som helst! Vi drack champagne, åt riktigt god mat och njöt av varandras sällskap. När det började bli midnatt begav vi oss till sista bussen för dagen, åkte hem och sov.
 
Idag söndag åt vi frukost tillsammans och sedan skjutsade jag henne till flygplatsen då det tyvärr redan var dags för henne att åka hem. Vi sa hejdå, jag åkte hem för att lämna bilen och åkte sedan till stan för att äta lunch med Linda. Som alltid hade vi det supertrevligt och pratade om allt möjligt. Sedan köpte vi kaffe och gick runt på stan ett tag innan vi skiljdes åt. Sedan har det varit läsning, middag och bloggskrivning. Även om denna vecka tyvärr är slut, så börjar en ny spännande vecka imorgon!

Kommentera här: