Lunch med nya och gamla vänner!

Jag råkade glömma bort att skriva ett blogginlägg igår. Jag glömde för det första att det var söndag igår trots att det nämndes vid middagsbordet. Också - så fastnade jag i att läsa en bok så när klockan plötsligt var 22 var det dags att lägga sig. Men nu skriver jag om förra veckan!
 
I onsdags efter min tyskakurs mötte jag upp två svenska Au Pairer - Felicia och Emilia. Felicia är den Au Pair jag träffade för några helger sedan på fika hos hennes värdfamilj. Emilia har jag inte träffat förut, men hon är supertrevlig hon också. Vi åt lunch tillsammans på en sushirestaurang vilket var supergott! Efter en fantastisk lunch skyndade jag mig hem för att hämta Felicia från skolan.
 
I fredags var det date night för pappa Ben och mamma Josefin. Efter att jag och barnen hade ätit middag åkte föräldrarna iväg till sin middag och vi kollade på Bambi. Som tur för min del var det Bambi 2, och jag är inte mycket för uppföljare. Varför tur? Jo, för annars hade jag (och troligtvis varit den enda) suttit och storbölat. Sedan åt vi kvällsmat och läste godnattsaga. Jag var supertrött, så jag la mig såfort barnen hade somnat.
 
På lördagen mötte jag upp Linda för att gymma tillsammans. Det gick superbra! Det blir så mycket roligare när man har någon att träna med! Efter gymmet tog vi en fika och gick runt på stan. Sedan åkte jag hem, läste bok, åt middag och sedan sov jag då Linda hade kört ett ordentligt magpass med mig på gymmet så jag var väldigt utmattad.
 
Igår söndag gymmade jag själv på förmiddagen. Vid lunchtid mötte jag upp Linda, Magdalena och Giada för att äta lunch tillsammans. Tyvärr var det en "Hej då"-lunch då Magdalena har fått ett jobb (hennes drömjobb ska också nämnas) och hon flyttar redan denna fredag. Väldigt, väldigt tråkigt, men jag önskar henne all lycka till med det nya jobbet!
 
Nu är det en ny vecka! Tyskakursen är slut, och den nya kursen börjar inte förrän i mars så just nu är det inget mer plugg. Fortfarande massor med lek och bus på kalendern med Felicia och Alexandra dock!

Kommentera här: