Jag är livrädd.

Detta är mitt första inlägg - så här kommer en liten introduktion för dig som inte känner mig eller historien om dom kommande 10 månaderna:
 
Jag heter Viola, är 21 år gammal och har länge haft en dröm om att vara Au Pair. För ungefär två år sedan blev jag medlem på en hemsida där familjer och Au Pairs kan komma i kontakt med varandra från över hela världen. Där hade jag skrivit med många familjer, men jag hade aldrig lyckats få något jobb (viktig information, återkommer till hemsidan senare). Då det inte blev något Au Pair-jobb så flyttade jag och min pojkvän Adam från Stockholm till Åre i början på maj i år. Där hade jag tänkt jobba under sommaren utan någon speciell aning över höstens planer.

I min nya, lugna Norrlandsvardag fick jag plötsligt ett mejl av en familj bosatta i Luxemburg (från hemsidan jag nämnde tidigare) som var intresserad över att ha mig som Au Pair. Efter några veckor av kommunicerande fick jag reda på att familjen hade valt en annan Au Pair, men rekommenderat mig till några väninnor. Ungefär en vecka senare hade jag fått ett jobb. Ungefär tre månader har gått sen jag fick beskedet och jag har inte riktigt förstått ännu att om en vecka ska jag flytta till Luxemburg och jobba som Au Pair i 10 månader. Jag ska vara helt ärlig med er - jag är livrädd, men samtidigt otroligt exalterad över vad som väntar.

Jag flyttade hem igen till Stockholm i onsdags. Denna helg har jag tryggt in så många träffar jag bara kan för att hinna träffa alla innan jag flyttar till Luxemburg. Veckan som kommer blir det att packa, packa, packa.

Om en vecka åker jag. Helt galet.


Kommentera här: