Lina är på besök!

 
Denna vecka har gått riktigt fort, men tiden går fort när man har roligt! Vad har varit roligt? Jo, Lina har varit på besök! För er som inte vet vem Lina är så ska jag presentera henne för er. Lina träffade jag för första gången när vi började i samma klass på gymnasiet. Sen dess har vi varit bästa vänner!
 
Det började med att jag hämtade Lina på flygplatsen i måndags kväll. Efter att ha ätit middag kollade vi på film och sedan sov vi. På tisdagen åkte vi till stan där vi passade på att kolla efter en nyårsklänning till Lina medan vi kollade på typiska turistattraktioner. Klänningen hittade vi dock ganska snabbt, men vi fortsatte kolla i andra butiker för att se om de hade några fina klänningar. Efter en hel dag i stan åkte vi hem för middag och filmmys.
 
På onsdagen åkte vi till Clervaux som ligger i norra Luxemburg. I slottet som finns i byn har de en utställning som heter "The Family of Man", vilket är 503 fotografier tagna av 273 personer (kända fotografer som okända) från 68 olika länder. Första utställningen var i New York 1955 och de äldsta bilderna på utställningen är tagna under det årtiondet. Fotografierna är på människor i olika omgivningar utan att vara uppställda på något sätt, ungefär som att "Åh, här är någon som äter mat - det fotar vi!" och "Här är någon som dansar - vad fint! *klick*". Väldigt häftiga foton! Allt från det jag nämnde till krig och skapandet av kärnvapen, till landskap, till musikanter och till mycket mer. Jag skrev det, men jag tyckte det var så otroligt häftigt att se alla dessa fotografier. Efter att ha turistat oss i Clervaux begav vi oss hem igen till Luxemburg stad och åt middag ute på en sushirestaurang. Mycket gott!
 
På torsdagen åkte vi till stan igen och kollade på några fler turistattraktioner. Efter lunch åkte vi till en bowlinghall där vi bowlade i ca. en och en halv timme - sen började vi få ont i armarna (jag tror inte att Lina vill att jag skriver det här, men ifall ni undrar - jag vann). Efter det handlade vi lite frukt till vår fruktsallad som vi skulle ha till vårt filmmys på kvällen.
 
Idag fredag följde jag henne till flygplatsen där vi sa hejdå och önskade varandra ett gott nytt år. Sedan begav jag mig till stan, shoppade lite kläder och sedan hem, njuta av en kopp te och ta det lugnt.
 
Kanske lite förvirrande med ett inlägg såhär på en fredag då jag brukar lägga upp på söndagar. Frukta icke - det kommer ett inlägg på söndag också om själva nyåret. Tänkte att Linas vistelse behövde ett eget litet inlägg.
 
Hörs snart igen!

Kommentera här: