Fjärde advent!

 
Det är inget speciellt nytt och spännande som hänt i veckan. Föra Felicia till och från skolan, gå till min tyskakurs, leka när jag kommer hem - ungefär det, men det är kul! Det var Lucia i tisdags vilket var mysigt. Då bakade mamma Josefin och Felicia lussebullar på kvällen - smaskens!
 
Igår lördag var jag och Magdalena i stan på förmiddagen för att köpa en lycka-till-i-framtiden-present till Petra (hon längst till vänster i bilden) då det är hennes sista vecka i Luxemburg. Sen är hennes Au Pair-period över, vilket är väldigt tråkigt. Sedan åkte vi hem igen för att förbereda oss för kvällen. Vi alla på bilden (från vänster; Petra, Magdalena, jag och Petras vän Lidija) skulle nämligen gå ut på barrunda. Men - det var inte vilken kväll som helst - det var jultema! Lydia hade tomteluva och vi andra hade renhorn med bjällror på. Jag och Petra hade också fina jultröjor på oss, och jag hade juliga skidstrumpor. Det som också är spännande att det är första gången jag går ut och festar här i Luxemburg. Tema på saker och ting verkar vara det som lurar ut mig sent på natten. Också så överlevde jag natten genom att smuggla in godis till barerna så att jag kunde hålla mig pigg. Vi började med middag på Vapiano vilket var supergott! Sedan gick vi till första baren "TUBE", där vi tog en öl och pratade om allt möjligt. Efter att ha suttit där i ca en timme gick vi till den andra baren "Artscene" där mer dansmusik hade börjat spelas. Där dansade vi tills midnatt, sedan gick vi till klubben "Apoteca". Där var det till en början väldigt långsam musik, men efter en stund blev det snabbare tempo på musiken. Där dansade vi nonstop till kl. 03 för då gick vår enda nattbuss. Annars får man ta första bussen för dagen vilket är kl. 06. En helt fantastisk kväll hade vi!
 
Idag söndag vaknade jag vid 9-tiden då barnen vaknade, men jag låg kvar i sängen och halvsov till kl. 12. Sedan gick jag upp för att äta "frukost". Jag var bjuden till lunch hos grannarna med famijen, men då det var Petras sista dag i Luxemburg idag ville jag gärna åka in till stan och vara en sista gång med henne. Jag och Magdalena åkte in till stan tillsammans där vi mötte upp Giada. Vi alla skrev en varsin liten hälsning till Petra på ett kort som vi skulle ge till henne med presenten vi köpt. Vi mötte sedan upp Petra och Lydia på julmarknaden och sedan gick vi tillsammans till ett café där vi fikade tillsammans. Strax innan vi skulle gå därifrån gav vi Petra sin present som hon tyckte väldigt mycket om. Efter det gick vi runt en liten stund på julmarknaderna och sedan var det dags att åka hem för att äta middag. Strax innan middagen serverades hämtade mamma Josefin mormor Kerstin på flygplatsen. Nu har vi precis ätit middag och nu sitter jag framför julgranen med en kopp te och skriver detta inlägg. Snart är det dags att sova då det är en nya vecka imorgon - och mindre än en vecka kvar till julafton, hurra!
 
(And to my #christmassquad that I know read this (especially now that you're in the picture) although you can't read swedish - I love you so much!)

Kommentera här: